Forum  Strona Główna



Trackmania NHF - Nascar Heroic Fighters "You always go to the end and always end with the beginning"
Odpowiedz do tematu
INTL Zasady (pełne)
Topórr
Vice Boss
Vice Boss


Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

[center]INTL 2 Oficjalne zasady
[/center]

Przydatne adresy:
[link widoczny dla zalogowanych] \\ forum ligi
[link widoczny dla zalogowanych] \\ mail do administratorów ligi


INTL 2 to druga edycja nascarowej drużynowej ligi, tym razem łącząca tryb nascar z fullspeed. Dzięki niej konkurować ze sobą będą mogli zawodnicy reprezentujący odmienne style jazdy, oraz pozwoli nam wybrać najlepszą drużynę nascar/fs.

1. Termin rozpoczęcia i daty spotkań.
Liga rozpocznie się 6 lutego 2012 roku, opublikowaniem pierwszych map przeznaczonych na pierwszą kolejkę meczy. Od tego czasu każda drużyna ma dwa tygodnie na rozegranie meczu, aż do czasu opublikowania tras na drugą kolejkę, które pojawią się na forum ligi 20 lutego. Termin zakończenia ligi zależny jest od ilości drużyn do niej przystępujących.

2. Zgłoszenia do ligi
Na zgłoszenia do ligi czekamy do końca stycznia 2012 roku. Zgłosić się można na dwa sposoby:
  • Zarejestrować się na forum ligi i napisać zgłoszenie wg niżej przedstawionego wzoru w odpowiednim do tego dziale.

  • Zgłoszenie wg wzoru przedstawionego niżej wysłać na e-mail ligi.

Każde zgłoszenie powinno zawierać: Nick dwóch liderów drużyny wraz adresami e-mail umożliwiającymi kontakt oraz listę wszystkich graczy zgłoszonych przez drużynę do ligi (minimum 6, maksymalnie 16). W zgłoszeniu może znaleźć się również adres strony www drużyny, jeśli takowa istnieje. Zgłoszenia nie zawierające wymaganych informacji, bądź też niepełne, nie będą brane pod
uwagę.

3. Administratorzy turnieju

Na potrzeby ligi powołana do życia została grupa administratorów ligi, którzy będą czuwać nad prawidłowym działaniem rozgrywek, jak i nad sędziowaniem spotkań. Obecnie w skład powyższej wchodzą: Toporr, Pepino, Silos, Shaddy oraz Lesław. Zastrzegamy sobie prawo do wyboru jak i do zmian personalnych tejże grupy.

4. System rozgrywek

W zależności od ilości drużyn zgłoszonych do ligi, istnieją dwa warianty systemu rozgrywek:
4.1 dziewięć lub mniej drużyn - liga rozgrywana będzie systemem "każdy z każdym" po cztery bądź mniej spotkań na kolejkę, których będzie maksymalnie 8. W przypadku nieparzystej liczby drużyn, co kolejkę jedna z nich będzie miała przerwę w rozgrywkach.
4.2 dziesięć bądź więcej drużyn - liga podzielona zostanie na dwie dywizje, w których mecze odbędą się na zasadzie "każdy z każdym" po czym dwie najlepsze drużyny z każdej dywizji zmierzą się w półfinałach. (zwycięzca pierwszej dywizji zagra z drugą drużyną dywizji drugiej i analogicznie druga z pierwszej zagra z pierwszą z drugiej) Zwycięzcy półfinałów zagrają w finale, przegrani w meczu o 3 miejsce. Podział dywizji będzie podlegał losowaniu.
4.2.1 Losowanie dywizji - odbędzie się przy obecności wszystkich chętnych, na serwerze INTL o wcześniej podanej na forum ligi dacie, między 1 a 5 lutego 2012.
Najpierw wybrana zostanie osoba która dokona losowania. Zostanie ona poproszonao opuszczenie serwera na kilka chwil. W tym czasie jeden z administratorów ligi wraz z obecnymi sporządzi listę drużyn przypisując każdej liczby, począwszy od 1 do x (gdzie x = liczba drużyn) Po powrocie osoby losującej na serwer, wybierze ona kolejne liczby z zakresu przyporządkowując drużyny na zmianę raz do dywizji pierwszej, raz do drugiej.

5. Składy drużyn
W INTL2 udział może wziąć każdy gracz, bez względu na narodowość, wiek czy przynależność do drużyn. Jest jednak kilka warunków:
  • dodawać bądź usuwać graczy ze zgłoszonej listy można w dowolnym momencie, zgłaszając to w odpowiednim temacie na forum, jednak nowi gracze będą mogli wziąć udział w lidze dopiero od następnej kolejki rozgrywek, czyli do momentu opublikowania nowych tras nie będą mogli reprezentować danej drużyny.

  • zabronione jest opuszczanie drużyny na rzecz innej. Zmian dokonywać można jedynie do końca stycznia, później każdy zgłoszony do danej drużyny gracz nie będzie mógł przenieść się do innej.

  • zabronione jest reprezentowanie dwóch różnych drużyn.

  • minimalna ilość graczy w drużynie to 6, maksymalnie 16.


6. Liderzy drużyn
Każda drużyna ma obowiązek wyznaczenia dwóch liderów drużyny. Będą oni decydować o składzie drużyny jak i o samych terminach spotkań.

7. Mapy
Każda kolejka składać się będzie z 5 tras. Publikowane będą one w poniedziałek do godziny 20:00 GTM+1 co dwa tygodnie, począwszy od 6 lutego 2012 roku. Każda drużyna ma dokładnie dwa tygodnie na rozegrane meczu na podanych trasach. Zabrania się ingerowania w konstrukcję trasy jak i zmianę ilości okrążeń (w przypadku nascaru) niż ta oryginalne ustawiona przez jego autora. Wszystkie trasy umieszczane będą na forum ligi, gdzie będą ogólnodostępne.

W każdej kolejce będziemy mieli podobny schemat:
2x trasy typu nascar
2x trasy typu fullspeed
1x trasa oval nascar

Każdy, bez względu na przynależność do drużyny i tego czy w lidze bierze udział, może wysłać do administratorów ligi własne trasy. Limit wykorzystanych tras na jednego autora to 5. Z pośród nadesłanych tras administratorzy ligi wybiorą najlepsze.

A oto kryteria tras, które muszą być spełnione:
  • trasy typu nascar: długość przejazdu 1-2 minuty, 2-4 okrążenia (w zależności od długości) przynajmniej dwa bilbordy z logo ligi, zakazane używanie własnych bilbordów nazwanie wg niżej podanego schematu.

  • trasy typu fullspeed: długość przejazdu 45-80 sekund ustalone start i meta, przynajmniej dwa bilbordy z logo ligi, zakazane używanie własnych bilbordów, nazwanie wg niżej podanego schematu.

  • oval nascar: maksymalnie 20-sto sekundowe szybkie okrążenie, 20 okrążeń, przynajmniej dwa bilbordy z logo ligi, zakazane używanie własnych bilbordów, nazwanie wg niżej podanego schematu. Trasa ma być klasycznym ovalem, czyli być stosunkowo symetryczna.


Schemat nazywania tras, oraz logo ligi zostanie opublikowany na forum już wkrótce.
Wszelkie trasy nie spełniające ww. zaleceń nie będą brane pod uwagę przy wyborze tras. Wszystkie nadesłane trasy pozostaną u nas do końca ligi, niektóre być może zostaną wykorzystane w innej kolejce niż ta w momencie nadesłania. Wszystkie trasy nadesłane do ligi muszą być nowe, stworzone
specjalnie na rzecz ligi. Z tras korzystać można bez ograniczeń, wstawiać je na dowolne serwery itp.
Trasy nadsyłać należy na e-mail administratorów ligi, dodając nick z TM autora.

8. Umawianie spotkań
Podczas każdej kolejki to liderzy poszczególnych drużyn decydują kiedy rozegrać mecz - będą mogli podejmować decyzje w przeznaczonym do tego dziale na forum ligi. W przypadku braku porozumienia między liderami, w sprawę wkracza administrator ligi, który w ostateczności może zarządzić własną datę rozegrania meczu, do której podporządkować się będą musiały drużyny.
Mecze rozgrywać można od momentu opublikowania tras na daną kolejkę aż do opublikowania kolejnych, na następną kolejkę, czyli równe 2 tygodnie. Każdy zaplanowany przez liderów mecz musi zostać przedstawiony na forum ligi przynajmniej na dwa dni przed jego rozpoczęciem, (chyba że rozegrany ma zostać bezpośrednio po wydaniu tras) w celu wytypowania sędziego.

9. Punktacja
Trasy Nascar i FullSpeed rozgrywane są w trybie teams, do 5 wygranych rund na danej trasie, czyli najwyższy możliwy wynik to 5-4. System punktowy decydujący o przyznaniu rundy zwycięzcą jest
Następujący:
1. miejsce – 12 punktów
2. miejsce – 11 puntków
3. miejsce – 10 punktów itd.
Czyli pierwszy na mecie inkasuje tyle punktów ilu graczy jest na serwerze. W przypadku gry 5vs5
Analogicznie zwycięzca zdobywa 10 punktów.
Każda wygrana runda to jeden punkt dla drużyny w łącznym rozrachunku. Na trasie Oval Nascar przejeżdża się tylko jedną rundę, ale aż na 20 okrążeń.
Zwycięzca, oraz drugi na mecie na trasie oval nascar inkasują dla swojej drużyny po dwa punkty, gracze z pozycji 3-5 natomiast po jednym oczku. Wynik decydujący o zwycięstwie w meczu to suma wszystkich punktów z 5 tras.
Maksymalnie zdobyć zatem można 27 punktów. W przypadku takiej samej liczby punktów ogłaszany jest remis.

10. Przebieg meczu i zmiany
Każda drużyna wystawia 6-osobowy skład (poza trasą oval nascar w której gramy 5vs5) Trasy można grać w dowolnej kolejności. Każda drużyna może dokonywać dowolnej ilości zmian w składzie, jednak nie mogą one następować w trakcie danej trasy. Jeśli drużyna rozpocznie rundę z za małą liczbą graczy lider drużyny może poprosić sędziego o restart rundy, jednak musi to nastąpić zaraz po jej starcie. Wszelkie prośby po upływie kilkunastu sekund od startu będą ignorowane. W przypadku gdy w jednej z drużyn o punkty walczyć będzie za dużo graczy, punkt zostaje przyznany przeciwnikom, wyjątkiem jest gdy siódmy gracz wycofa się od razu po starcie rundy. W przypadku nie stawienia się drużyny, przeciwnik otrzymuje walkover’a, 2 punkty do tabeli i stosunek wygranych rund 27-0. W przypadku spóźnienia się jednej z drużyn dłuższego niż 15 minut od godziny meczu, druga drużyna może wystąpić o walkover, jeśli sama czeka w komplecie (6 graczy). Nie jest to jednak reguła, jeśli obie drużyny dojdą do porozumienia, godzina, a nawet data rozegrania meczu może się zmienić, jednak o ustaleniu nowej ponownie należy poinformować na forum ligi.

11.Tabela ligowa
Każde zwycięstwo warte jest 2 punkty, remis to 1 oczko, porażka natomiast – 0. Suma tych puntów decydująca jest o układzie tabeli. W przypadku takiej samej liczby punktów o kolejności w tabeli decyduje współczynnik wygranych i przegranych rund ze wszystkich dotychczasowych meczy. Jeśli i ten jest taki sam, wyżej będzie ta drużyna która wygrała w bezpośrednim meczu. Jeśli wreszcie i w nim padł remis, wygrywa ta drużyna która wygrała więcej rund w dotychczasowych meczach.

12.Terminarz
Terminarz zostanie ustalony po zamknięciu okresu oczekiwania na zgłoszenia i ogłoszony jeszcze przed publikacją pierwszych tras, tak więc będzie to miało miejsce między 1 a 5 lutego. Zmiany w terminarzu nie są możliwe, mecze które nie odbędą się w czasie do tego przeznaczonym zostają oddane walkover’em.

13.Sędziowanie spotkań
Na każdym meczu INTL2 obecny powinien być sędzia, czyli któryś z administratorów ligi. Dlatego też o ustalonej przez liderów dacie meczu należy poinformować na forum przynajmniej na 2 dni przed nim. Wybór sędziego będzie się odbywał na zasadzie - kto ma czas ;)
W przypadku nie stawienia się sędziego na mecz liderzy obu drużyn mogą, ale nie muszą postanowić mimo wszystko rozegrać mecz. Za zapisywanie jak i dostarczenie administracji ligi wyników odpowiedzialni są wtedy liderzy obu drużyn.


13.1 Rola sędziego:
  • pilnowanie, by wszystko odbywało się wedle zasad

  • zapisywanie wyniku poszczególnych tras poprzez robienie screnshot’ów tabeli wyników (to na jej podstawie będziemy tworzyć tabelę ligową, każdy screen pojawi się na forum ligi)

  • rozwiązywanie problemów jeśli takowe nastąpią


14. Zachowania
14.1 W przypadku nie dokończenia meczu przez jedną z drużyn, bądź też osłabienie składu w trakcie meczu (mniej niż 6 graczy) sędzia może, ale nie musi resztę rund oddać rywalom. Lider rywali może, ale nie musi zgodzić się by resztę spotkania zagrać 5vs5. Sędzia może, ale nie musi zgodzić się, by osłabiona drużyna kontynuowała mecz bez kompletu graczy, jeśli drużyna ta wyrazi taką chęć.
14.2 Każde wyzywanie, obrażanie itp karane będzie rundą bonusową dla drużyny przeciwnej, a w skrajnych przypadkach wyrzuceniem gracza z meczu.
14.3 Niemile widziane jest przeklinanie a także pisanie na chacie w trakcie jazdy. W przypadku wielokrotnego naginania tej zasady, sędzia spotkania również może zarządzić rundę bonusową dla przeciwnika.
14.4 W przypadku utraty połączenia któregoś gracza z serwerem bądź bugiem związanym z wyrzuceniem gracza na obserwatora sędzia może, ale nie musizresetować rundę, pod warunkiem że nikt jeszcze nie dojechał do mety. Za zgodą sędziego, osłabiona drużyna może wprowadzić gracza rezerwowego za gracza który opuścił serwer, jednak w przypadku gdy ten ostatni powróci na serwer, automatycznie staje się rezerwowym i zagrać będzie mógł dopiero od następnej mapy.
14.5 W przypadku stawienia się mniejszej niż przewidziana liczby graczy danej drużyny na meczu, przeciwnik może, ale nie musi zgodzić się na zagranie 5vs5. Jeśli druga drużyna nie wyrazi zgody, sędzia może, ale nie musi zgodzić się na zagranie 6vs5 jeśli osłabiona drużyna mimo wszystko chce spróbować zagrać.
14.6 Wszelkie skargi na niezgodność z regulaminem podczas meczu powinny być natychmiast przekazane sędziemu (dając możliwość natychmiastowej interwencji) do dyskusji upoważniony jest jedynie lider drużyny. Wszelkie skargi meczowe złożone po zakończeniu meczu nie będą brane pod uwagę.
14.7 Także na forum ligi należy zachowywać się odpowiednio. Wszelkie przypadki złego zachowania będą powodowały reakcję administratorów ligi, a w skrajnych przypadkach może zaowocować usunięciem z ligi.
14.8 W przypadku braku screena z danej mapy, liderzy obu drużyn powinni dojść do porozumienia co do wyniku i potwierdzić go na forum.

15. Rezygnacja z ligi
Jeśli któraś z drużyn postanowi zrezygnować z ligi po jej starcie, wszelkie mecze danej drużyny (także te już rozegrane) zostają zastąpione walkover’ami (czyli 2 punkty dla drużyny, a także stosunek rund 27-0). Jeśli rezygnacja nastąpi przed rozegraniem jakiegokolwiek spotkania w lidze, ustalony zostanie
nowy terminarz rozgrywek.



16. Server INTL i przygotowanie serwera na mecz
16.1 Na czas ligi NHF udostępni serwer INTL, przeznaczony specjalnie dla graczy biorących udział w lidze, ale nie tylko. Znajdować się na nim będą wyłącznie mapy na daną kolejkę ligi, więc każdy będzie mógł o dowolnej porze trenować. Serwer będzie ustawiony w trybie Time Attack.

16.2Serwer będzie również udostępniony wszystkim drużynom do grania meczów, w tym przypadku administrator serwera przygotuje go specjalnie na mecz.
Decyzja o tym na którym serwerze rozegrać mecz należy do liderów obu drużyn.
Jeśli mecz miałby zostać rozegrany na serwerze INTL, należy to zgłosić na forum ligi przynajmniej na 2 dni przed terminem meczu.

16.3Serwer powinien być ustawiony w trybie teams, do 5 wygranych rund na danej mapie i w systemie punktowym jednej rundy równemu liczbie graczy na serwerze:
1. 12 punktów
2. 11 punktów
3. 10 punktów itp.
W przypadku rozgrywania meczu 5vs5, analogicznie za pierwsze miejsce zdobywa się 10 punktów.
Trasa Oval Nascar również odbędzie się w trybie teams, jednak zakończona zostanie po jednym przejeździe (skip trasy).
W przypadku rozegrania meczu na własnym serwerze, sędzia na czas meczu musi dostać konto administratora serwera, by zarządzać meczem. Zabronione są wszelkie działania administratorów bądź operatorów prócz samego sędziego.

17. Nagrody
17.1Każdy gracz zwycięskiej drużyny otrzyma specjalne odznaczenie (tag)

17.2Jako urozmaicenie rozgrywek przedstawiana zostanie klasyfikacja indywidualna. Na koniec sezonu odznaczony zostanie gracz który osiągnie najlepszą średnią lokali spośród wszystkich tras INTL2 w trybie TA (od uwagę brane będą tylko lokale uzyskane na serwerze INTL, nie na podstawie dedi!) Dla najlepszego gracza przewidziane jest odznaczenie (tag).

17.3Na podstawie wyników i obserwacji sędziów, co kolejkę wybierany będzie także skład kolejki, do którego trafi 6 najlepszych zdaniem sędziów graczy kolejki. Dla najlepszego pod tym względem także przewidziane jest odznaczenie (tag)


18. Wsparcie
Jeśli zależy Ci na rozwoju ligi, prześlij nam cc! to naprawdę może pomóc. Najlepiej po prostu dofinansuj serwer INTL!

19. Zmiany w regulaminie
Administratorzy ligi zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie które zostaną przedstawione w tym temacie.


Stan na 1 stycznia 2012 roku.
INTL Administration Team


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Topórr
Vice Boss
Vice Boss


Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

Zmiany regulaminu na dzień 3 lutego 2012 roku:

Wprowadzamy ćwierćfinały, z racji tego że mamy aż 14 drużyn w lidze. Teraz z każdej grupy awansują 4 drużyny, a nie jak to było w założeniach 2 (od razu półfinały).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
INTL Zasady (pełne)
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Odpowiedz do tematu