Dodawanie śmieci do paintera |
Siezo
VIP
|
W tym poradniku nauczymy się dodawać i robić nowe naklejki, pędzle, warstwy i Pod Obiekty. Potrzebujemy programu który obsługuje warstwy oraz kanał alfa. Ja wybrałem gimpa ze względu na małą wagę i dostępność. Będziemy się babrać w plikach .dds więc musimy zainstalować odpowiedni plug-in, który nam to umożliwi. Ściągniemy go z [link widoczny dla zalogowanych] Po rozpakowaniu kopiujemy plik dds.exe do folderu \Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins.
Gdy już wszystko mamy, przechodzimy do sedna sprawy. Do paintera możemy dodać następujące rzeczy: - Stickers są to zwykłe naklejki. W painterze możemy je skalować, ustawiać przeźroczystość i odblask. - Stencils (Brush) czyli pędzle, możemy dodatkowo zmienić kolor naklejki. - Layers za pomocą których możemy nanieść coś bezpośrednio na teksturę. - Pod Obiekty wybieramy to po czym chcemy malować (np. sam spojler). Każdy z wyżej wymienionych elementów posiada swój własny folder do którego wklejamy nowe rzeczy. Znajdują się one (albo i nie) w folderze ./Documents/TrackMania/Painter (jeżeli nie mamy to tworzymy) Teraz zajmiemy się tworzeniem nowych naklejek na nasze autko. Znajdujemy więc sobie jakieś obrazek, w moim przypadku będzie to... logo gimpa :) Każda naklejka składa się z folderu, który jest jej nazwą oraz 2 plików: Sticker.tga (TGA 32 bity) - Czyli to co naklejamy na samochód. wielkość nie przekraczająca 512*512. Icon.dds - Miniaturka wyświetlana w painterze. Proporcja (Wysokość : Szerokość) musi wynosić 1:1 (np. 32*32, 64*64). Gdy już wiemy co i jak tworzymy nowy folder w Stickers, w moim przypadku będzie to gimp. Następnie otwieramy nasz obrazek w gimpie i zapisujemy go jako Sticker.tga (32b) Teraz zajmiemy się plikiem Icon.dds Najprostszym sposobem na jego zrobienie jest zeskalowanie obrazu i zapisanie jako Icon.dds Wchodzimy więc w Obraz > Skaluj Obraz i ustawiamy wybrane przez nas rozmiary zachowując wymaganą proporcje 1:1 Powinniśmy otrzymać pomniejszoną wersje naszego obrazka Zapisujemy go jako Icon.dds Teraz sprawdzamy jak nam poszło, włączamy paintera i szukamy naszej naklejki No i wszystko pięknie ładnie, ale przydało by się usunąć białą ramkę. Aby to zrobić musimy stworzyć kanał alfa, wracamy do naszego pliku Sticker.tga i sprawdzamy czy mamy ustawiony jakiś kanał Alfa, jeżeli tak znajdziemy go w zakładce kanały. Jeżeli takowego nie posiadamy to musimy stworzyć. Wchodzimy w Warstwa > Przeźroczystość > Dodaj kanał alfa. Teraz musimy zaznaczyć obszar który ma zostać ukryty. Teraz wchodzimy w Warstwa > Przeźroczystość > Próg alfy i ustawiamy tak, żeby nie było widać tła. Zapisujemy tak jak ostatnio i sprawdzamy. No i tak oto stworzyliśmy swoją pierwszą naklejkę ;) Jeżeli chodzi o Stencils to robimy tak samo jak Stickers z tą różnicą że nazwę pliku Sticker.tga zamieniamy na Brush.tga, no i wklejamy do folderu Stencils. Teraz zajmiemy się warstwami (Layers) i pod obiektami, możemy je tworzyć tylko pod daną teksturę. To znaczy że jeżeli zrobimy jakąś warstwe pod StadiumCar to będzie ona działać poprawnie tylko na StadiumCar. Dlatego w folderach Layers i SubObjects trzeba stworzyć kolejne foldery które będą odpowiedzialne za dany samochód. W moim przypadku będzie to StadiumCar. Każdy folder (jako osobna warstwa, pod obiekt) umieszczamy właśnie w tym folderze. Kolejną różnica jest to że w warstwach i pod obiektach mamy 2 pliki dds. Pora przejść do działania, załóżmy że chcemy zrobić warstwę która będzie nanosić czerwony kolor na kask, spojlery i boki auta (przednia część). Możemy malować to z pamięci, ale myślę że lepiej załadować sobie Diffuse.dds albo PreLight.dds które znajdziecie w załączniku. Włączasz któryś z tych plików i tworzysz nową warstwę na której naklejasz, malujesz to co ma się znaleźć na aucie (w odpowiednim miejscu oczywiście, dla ułatwienia możesz ustawić krycie na 50% wtedy widzisz co malujesz). Gdy już wszystko zrobimy ustawiamy krycie na 100%, usuwamy warstwę pomocniczą (main surface). Dostajemy coś takiego. Zapisujemy jako Layer.dds dorabiamy jeszcze jakąś ikone (Icon.dds) u mnie będzie to czerwony kwadrat. Odpalamy paintera i sprawdzamy. Po kliknięciu otrzymujemy taki efekt, więc wszystko się zgadza. Przejdźmy teraz do pod obiektów. Tak samo jak w Layers przydadzą nam się szablony. Odpalamy jeden z nich i zaczynamy działać. Najpierw tworzymy nową warstwę którą malujemy na czarno, krycie ustawiamy na 25%. Następnie tworzymy kolejną warstwę na której zaznaczymy co chcemy malować (krycie na 75%). Zasada jest prosta jak zaznaczasz na biało - możesz po tym malować, na czarno - nie możesz. Po zaznaczeniu powinno to wyglądać mniej więcej tak (można malować po spoilerach, kasku, bok auta (przedni), Y na masce) Teraz ustawiamy Krycie na 100% i scalamy Zapisujemy jako SubObject.dds, dorabiamy jakąś Ikonę i sprawdzamy :) To by było na tyle, Pozdrawiam :) |
||||||||||||||
Post został pochwalony 1 raz Ostatnio zmieniony przez Siezo dnia Sob 15:59, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy |
Joker
Szef Widmo
|
Siezo, właśnie tego szukałem, a nigdzie nie mogłem znaleźć, tnx :)
Weź to jakoś rozwiń, opisz dokładniej i daj w poradniki na tmpl ;) |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Topórr
Vice Boss
|
Leci props!
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Siezo
VIP
|
Chce jeszcze dodać Layers i dodawanie innych ustawień do wyboru pod obiektu (sam ustawiasz po czym chcesz malować) ale to muszę jeszcze ogarnąć.
Ps. Jakie są polskie fora o TM ? |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy Ostatnio zmieniony przez Siezo dnia Pią 22:52, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz |
Joker
Szef Widmo
|
tmpl.info, pierwsze polskie forum, jest niby jeszcze tmnf.pl ale jakoś mnie nie przekonało ;)
|
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy |
Dodawanie śmieci do paintera |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.