Kurs MediaTrackera cz.2 Automatyczna zmiana kamery |
Topórr
Vice Boss
|
Kurs MediaTrackera cz.2 Automatyczna zmiana kamery
Jeśli opanowaliście już najtrudniejsze - podstawy, to czas zająć się czymś bardziej przyjemnym. Będę tu korzystał z terminologii z pierwszej części, więc w razie czego zaglądać. Zajmijmy się więc automatyczną zmianą kamery - czasem chcemy na naszych trasach wstawić jakąś rampę (ścianę) czy też loopa (kółko do góry), wypadałoby więc też od razu domyślnie ustawić, by przed wjazdem na taki element kamera automatycznie zmieniała się na tzw Internal (ta z dzioba samochodu). Ułatwia to nie tylko przejechanie rampy/loopa, co też po prostu ułatwia życie tym którzy przełączą kamerę manualnie. Poniższy filmik pokazuje, jak ustawić taką kamerę przed prostym loopem. http://www.youtube.com/watch?v=i24djScW6Yk&context=C322fe03ADOEgsToPDskJRikyXY4JjjkhbaHWtl1Pw <iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/i24djScW6Yk?rel=0" frameborder="0"></iframe> A teraz opiszę dlaczego tak a nie inaczej? Najpierw trasę trzeba zbudować, zweryfikować (lub zarejstrować ducha mediatrackera z menu kamery) i dopiero potem przejść do edycji w MT. Następnie zaznaczamy miejsce w którym rozpocząć ma się zmiana kamery, korzystając ze startera (gdy mamy do czynienia z szeroką trasą, zaznaczamy kilka starterów obok siebie, jeśli jest możliwość skoku, to możemy zaznaczyć także starter nad starterem, by gracz przypadkowo nie przeskoczył klipu;) Jeśli starter jest dobrze ustawiony, pojawi się w nim samochód przez niego przejeżdżający. Tworzymy klip. Główne okno zmieni się nam na widok, który widzi gracz po wjechaniu w starter. Teraz należy dodać ścieżkę zmieniającą kamerę - klikamy na odpowiedni przycisk i z menu wybieramy "kamera wyścigu". Na linii czasu pojawi się nam biała ścieżka. Domyślnie, jest ona ustawiona na 3 sekundy i bez względu na to jak długa jest nasza rampa czy loop, te wartości zostawiamy bez zmian. Jedyna co nas interesuje, to zaznaczona opcja "kontynuuj". Gdy jest zaznaczona, bez względu na to jak długa będzie ścieżka, efekt będzie kontynuowany aż gracz przejedzie przez następny starter uruchamiający następny klip. Dzięki temu mamy pewność, że kamera nie zmieni się z powrotem na domyślną w połowie loopa, bo ktoś pojedzie go wolniej niż domyślnie ustawiliśmy. Kamera zawsze wygaśnie w tym samym miejscu, bez wzlgędu na to ile komu zajmie do tego miejsca dojechanie. Nie zapominamy także o zmianie samej kamery, ustawiając "Internal" Ok teraz należy utworzyć nowy klip, który z powrotem zmieni nam kamerę na tą którą używaliśmy przed loopem. Ustawiamy starter za loopem, tak by "złapał" nam samochód, pamiętamy o tym że na szerokich trasach ustawić ich kilka obok siebie. Klikamy na utworzenie klipu, w głównym oknie ponownie zmieni się podgląd, na ten który widzi gracz po loopie. Ponownie wybieramy "kamera wyścigu" z menu ścieżek. Tym razem opcja kontynuacji NIE ZOSTAJE ZAZNACZONA. Ustawiamy kamerę "Behind" tym razem koniec segmentu ustawiając na najniższą z możliwych czyli 0:00.01. Dlaczego tylko jedna setna? To takie małe zabezpieczenie przed tym, jeśli ktoś używa kamery bliskiej (Default). Gdyby efekt trwał kilka sekund, gracz taki miałby najpierw kamerę internal, potem kilka sekund behind a dopiero potem przełączyłaby się na ta, której naprawdę używa. Wychodzimy z MT i ponownie weryfikujemy trasę, tym razem już kamera automatycznie nam się zmieni tak, jak to ustawiliśmy!! Wyjaśnię teraz wszystkie opcje jakie mamy w edycji ścieżki "kamera wyścigu" Kontynuuj: opcja kontynuująca efekt ścieżki nawet po jej zakończeniu Pole obok kontynuacji: tutaj możemy zmienić nazwę tej ścieżki, przydatne jak mamy wiele takich samych ścieżek. Warunek: Mamy tutaj kilka opcji do wyboru, za pomocom warunków możemy ustawić, żeby kamera włączała się powiedzmy tylko na drugim kółku, tylko dla tych którzy jadą np więcej niż 500km/h itp. To dość skomplikowane i właściwie rzadko się przydaje. Początek segmentu: miejsce na linii czasu, w którym rozpoczyna się efekt. Używamy tego, gdy np starter ustawiliśmy wcześniej przed loopem, a kamerę chcemy zmienić np z sekundowym opóźnieniem względem początku klipu. Koniec segmentu - miejsce na linii czasu w którym kończy się efekt. Gdyby nie zaznaczonej kontynuacji, po tym czasie kamera wróciłaby do poprzedniego stanu, czyli tej którą mieliśmy przed loopem. Kamera - to tu ustawiamy jaką kamerę chcemy ustawić Cel - czyli to, dla kogo ma być ten efekt, w tym wypadku nie mamy żadnego wyboru, jednak przy zabawie z wieloma duchami (np moje intra do tras, promo INTL-u) jest to bardzo ważny czynnik. To tu ustawiamy, względem którego samochodu ma być operowana kamera. Być może będzie jeszcze okazja powiedzieć o tym szerzej. Gracz lokalny - czyli ten, który aktualnie jedzie trasę. Grając na serwerze, każdy z graczy będzie Graczem lokalnym. To by było na tyle, jak widzicie jest to dość proste, i zajmuje kilka minut. Pamiętajcie żeby zawsze zaznaczać kontynuuj przy zmianie na Internal, i o zamykającym klipie za rampą/loopem. Czasem lepiej także dla dwóch bliskich sobie loopó/ramp ustawić jedną zmianę kamery, a powrót do normalnej dać po drugim elemencie. Mam nadzieję że się przydało! Topór |
||||||||||||||
Post został pochwalony 0 razy Ostatnio zmieniony przez Topórr dnia Śro 19:54, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 8 razy |
Kurs MediaTrackera cz.2 Automatyczna zmiana kamery |
|
||
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.
Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style created by phpBBStyles.com and distributed by Styles Database.